Cuprum Lubin
Projekt Warszawa
Trefl Royal Seafood Gdańsk
LUK Lublin
Ślepsk Malow Suwałki
PGE Skra Bełchatów
GKS Katowice
Cerrad Enea Czarni Radom
Indykpol AZS Olsztyn
Aluron CMC Warta Zawiercie
BBTS Bielsko-
Asseco Resovia Rzeszów
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
Barkom Każany Lwów
Jastrzębski Węgiel
PSG Stal Nysa
Cuprum Lubin
Trefl Royal Seafood Gdańsk
PGE Skra Bełchatów
Cerrad Enea Czarni Radom
Indykpol AZS Olsztyn
Asseco Resovia Rzeszów
Barkom Każany Lwów
Jastrzębski Węgiel
Projekt Warszawa
LUK Lublin
Ślepsk Malow Suwałki
GKS Katowice
Aluron CMC Warta Zawiercie
BBTS Bielsko-
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
PSG Stal Nysa
Z12
P13
Z11
P14
Z10
P15
Z9
P16
Z13
Z14
Z15
Z16
Z17
Z18
Z19
Z20
Z23
P22
Z24
P21
Z21
Z25
Z22
Z26
P27
P28
Z27
Z28
Jastrzębski Węgiel
GKS Katowice
Indykpol AZS Olsztyn
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
LUK Lublin
Cerrad Enea Czarni Radom
Aluron CMC Warta Zawiercie
PGE Skra Bełchatów
BBTS Bielsko-
Cuprum Lubin
PSG Stal Nysa
Ślepsk Malow Suwałki
Trefl Gdańsk
Barkom Każany Lwów
Asseco Resovia Rzeszów
Projekt Warszawa
GKS Katowice
Projekt Warszawa
Barkom Każany Lwów
Asseco Resovia Rzeszów
Ślepsk Malow Suwałki
Trefl Gdańsk
Cuprum Lubin
PSG Stal Nysa
PGE Skra Bełchatów
BBTS Bielsko-
Cerrad Enea Czarni Radom
Aluron CMC Warta Zawiercie
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
LUK Lublin
Jastrzębski Węgiel
Indykpol AZS Olsztyn
Indykpol AZS Olsztyn
GKS Katowice
LUK Lublin
Jastrzębski Węgiel
Aluron CMC Warta Zawiercie
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
BBTS Bielsko-
Cerrad Enea Czarni Radom
PSG Stal Nysa
PGE Skra Bełchatów
Trefl Gdańsk
Cuprum Lubin
Asseco Resovia Rzeszów
Ślepsk Malow Suwałki
Projekt Warszawa
Barkom Każany Lwów
GKS Katowice
Barkom Każany Lwów
Ślepsk Malow Suwałki
Projekt Warszawa
Cuprum Lubin
Asseco Resovia Rzeszów
PGE Skra Bełchatów
Trefl Gdańsk
Cerrad Enea Czarni Radom
PSG Stal Nysa
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
BBTS Bielsko-
Jastrzębski Węgiel
Aluron CMC Warta Zawiercie
Indykpol AZS Olsztyn
LUK Lublin
LUK Lublin
GKS Katowice
Aluron CMC Warta Zawiercie
Indykpol AZS Olsztyn
BBTS Bielsko-
Jastrzębski Węgiel
PSG Stal Nysa
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-
Trefl Gdańsk
Cerrad Enea Czarni Radom
Asseco Resovia Rzeszów
PGE Skra Bełchatów
Projekt Warszawa
Cuprum Lubin
Barkom Każany Lwów
Ślepsk Malow Suwałki
Tegoroczny sezon był wyjątkowy pod względem liczby publikacji medialnych na temat PlusLigi. W imieniu Polskiej Ligi Siatkówki S.A. oraz klubów serdecznie dziękujemy wszystkim dziennikarzom i deklarujemy, iż nadal będziemy starać się, by ułatwić pracę ludziom mediów. Podziękowania dla PLS wpłynęły nawet od dziennikarzy z włoskiej Serie A, gdzie wysyłaliśmy dedykowane nagrania w języku włoskim.
W minionym sezonie dział komunikacji Polskiej Ligi Siatkówki S.A. przygotował bezpłatne pakiety medialne ze 144 meczów, a liczba pobrań przez redakcje przygotowywanych przez nas materiałów audio i wideo przekroczyła liczbę sześciu tysięcy!
Dziennikarze mogą korzystać z materiałów przekazywanych przez Biuro Prasowe Polskiej Ligi Siatkówki S.A. bezpłatnie i bez konieczności podawania źródła. Materiały audio i wideo trafiają do nich do pół godziny po zakończeniu spotkania. Celem jest zapewnienie obecności ligowej siatkówki w mediach oraz promocji sponsorów PLS oraz klubów. Jedynym warunkiem, by media mogły korzystać z materiałów, jest bowiem używanie prawidłowych nazw rozgrywek i klubów.
Dzięki tym działaniom siatkówka jest stale obecna w najważniejszych, tzw. niesiatkarskich mediach. Materiały wideo przygotowywane przez ekipę PLS wykorzystują zarówno Polsat – na antenach i w Internecie – ale również inne telewizje. W tym sezonie dzięki temu PlusLiga była obecna choćby wielokrotnie na różnych antenach TVP, czy TVN. Z kolei materiały audio publikują regularnie największe stacje radiowe – RMF FM, Radio ZET, wszystkie anteny Polskiego Radia oraz szereg lokalnych mniejszych i większych stacji radiowych.
– Obecność w mediach jest bardzo ważna, zarówno pod względem pozyskiwania kibiców, jak i sponsorów. Gdy trzy lata temu otrzymaliśmy projekt znaczącego powiększenia liczby publikacji medialnych dzięki przygotowaniu i bezpłatnej dystrybucji materiałów dźwiękowych i telewizyjnych nie wahaliśmy się ani chwili i to była dobra decyzja, bo liczba mediów informujących o naszych rozgrywkach jest dziś znacznie większa – mówi Artur Popko, prezes Polskiej Ligi Siatkówki S.A.
Naszym celem jest dotarcie do każdego odbiorcy – zarówno czytelnika, słuchacza i widza dużych, ogólnopolskich mediów, jak i tego, który koncentruje się na swojej okolicy czerpiąc wiedzę z portali, czy radia lokalnego. Dlatego rozmowy z siatkarzami w wersji wideo trafiały i do TVN, i do telewizji TOYA w Łodzi, a te w wersji audio wykorzystywały i RMF FM, i Radio ONY w Nysie. W sumie na liście naszych odbiorców jest prawie trzysta redakcji. Rozmowy przesyłane przez nasze biuro wiele redakcji zamieszcza w formie tekstowej, już przepisane.
A po co to robimy? Powody są dwa – pierwszy to oczywiście taki, by o ligowej siatkówce mówiło się jak najwięcej i jak największa liczba kibiców otrzymywała wiadomości o PlusLidze, TAURON Lidze i TAURON 1. Lidze, ale drugi powód też jest bardzo ważny – by zapewnić tzw. zwrot marketingowy sponsorów klubów i ligi. Każdy klub, który ma dużego sponsora, rozlicza się z nim m.in. raportem medialności. Profesjonalne instytuty monitorujące media wychwytują i wyceniają każdą publikację. Czasem są to duże kwoty, np. wiadomość w serwisie dużego ogólnopolskiego radia, w której pada nazwa sponsora drużyny lub rozgrywek warta jest nawet 50 tysięcy złotych! Oczywiście sponsor bierze pod uwagę nie tylko wartość, ale i liczbę publikacji. Dlatego nie można pomijać nikogo – ani dużej, ani małej redakcji. Każda ma widza, słuchacza i czytelnika, który może być kibicem PlusLigi, TAURON Ligi, czy TAURON 1. Ligi.
By zwiększyć zasięgi w mediach zmieniliśmy w trakcie obecnego sezonu wirtualne biuro prasowe, dzięki któremu możemy szybko wysłać materiały dziennikarzom. A czas ma tutaj duże znaczenie, by np. zdążyć wysłać materiał dźwiękowy na tyle wcześnie, by mógł znaleźć się w najbliższych wiadomościach sportowych.
Polska Liga Siatkówki S.A. pod tym względem przoduje w rozgrywkach ligowych w Polsce, bo w innych dyscyplinach sportu – jeśli już – robią to kluby. W siatkówce bezpłatne materiały dla mediów również przygotowuje kilka klubów – w PlusLidze aktywne są pod tym względem są przede wszystkim Jastrzębski Węgiel, PGE Skra Bełchatów i Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, warto także zauważyć jak rozbudowują swą pracę przy wysyłce materiałów kluby z Olsztyna, Gdańska, Zawiercia, Suwałk, Lublina czy Nysy. Wspólna praca owocuje corocznym wzrostem liczby publikacji.
Co więcej, dział medialny PLS przygotowywał z największych wydarzeń także materiały w języku włoskim, które trafiały do mediów z Serie A i były tam publikowane. Otrzymaliśmy za to podziękowanie od miejscowych dziennikarzy, którzy dopisali, że takie nowe pomysły jak zwykle ma PlusLiga.
Po zakończeniu meczów barażowych i zebraniu danych przez firmę Sponsoring Insight z całego sezonu, opublikujemy wyniki za całe rozgrywki, włącznie z imponująco wyglądającymi wynikami oglądalności telewizyjnych za cały ten okres.
Dziękujemy Państwu za sezon 2021/2022 i zapraszamy na kolejny, licząc na równie udaną współpracę.