Autor:Cerrad Czarni Radom
  08.09.2016 godz. 08:34

Kampania „Smart Stop” wspólnie z siatkarzami


Siatkarze Cerradu Czarnych Radom dołączyli do kampanii społecznej „Smart Stop”, prowadzonej przez mazowiecką drogówkę. Celem akcji jest zwrócenie uwagi uczestnikom ruchu drogowego na to, w jaki sposób nierozważne korzystanie z telefonów komórkowych może być niebezpieczne i tragiczne w skutkach. 

Jak podkreślają organizatorzy kampanii, wyobraźnia przydaje się nie tylko za kierownicą, ale też na pasach. Policjanci i siatkarze będą promować zasadę: „nie odcinaj się od rzeczywistości”. Adresatami kampanii są przede wszystkim niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, w tym dzieci i młodzież, ale także ich rodzice i dziadkowie.

Kampania realizowana będzie głównie w szkołach, gdzie przedstawiciele Policji zaprezentują spot „Smart Stop”, przygotowany podczas tegorocznego Kameralnego Lata, które odbyło się w Radomiu. Jednym z elementów kampanii będzie przypominanie niechronionym użytkownikom dróg o odpowiedzialnym posługiwaniu się smartfonami poprzez informacje, które pojawią się przed przejściami dla pieszych.

W działania mazowieckiej drogówki włączyli się także siatkarze Cerradu Czarnych Radom, którym spodobał się pomysł kampanii społecznej. Informacja o ostrożnym użytkowaniu telefonów komórkowych m.im. przez pieszych pojawi się na meczach rozgrywanych przez drużynę z siatkarskiej elity. Pierwszym z nich będzie Międzynarodowy Turniej Piłki Siatkowej, który w hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Radomiu rozegrany zostanie już 9-11 września. Kolejny to Turniej Partnerstwa Regionalnego, którego gospodarzami będą Kozienice i Starachowice. Obok zespołu z Radomia w dniach 23-25 września zagrają: Espadon Szczecin, Indykpol AZS Olsztyn i Cuprum Lubin.

W minioną środę radomscy siatkarze: Bartłomiej Bołądź, Piotr Filipowicz i Michał Kędzierski wspólnie z mundurowymi z KWP zs. w Radomiu oraz wiceprezydentem Radomia - Konradem Frysztakiem, przy pomocy specjalnej fluorescencyjnej farby, nanieśli na chodnikach ostrzeżenia z przewodnim hasłem kampanii „Smart Stop”. Napisy takie pojawią się teraz przed przejściami dla pieszych, gdzie pojawia się dużo młodzieży, w tym przed radomskimi uczelniami.

Z badania przeprowadzonego przez brytyjską organizację IAM (Institute of Advanced Motorists) wynika, że sms-owanie skraca czas reakcji o 37,6%, a sprawdzanie statusów w serwisach społecznościowych o 37,4%. O znaczeniu telefonów komórkowych w naszym „życiu drogowym” możemy przeczytać w raporcie Krajowej Rady Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym „Korzystanie z telefonów komórkowych przez kierujących pojazdami w Polsce w 2015 roku”.

 

POWIĄZANE INFORMACJE

...
...
...
...
...
...